Σύνδεση

Εγγραφή


Αρθρογραφία
Νέα | Εκδηλώσεις

Κάντε Eυκαιρία την Κρίση!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ
Διαμορφωση
  • -2 -1 Μεσαιο +1 +2
  • Αρχικη Helvetica Segoe Georgia Times

10 Πρακτικές Συμβουλές Επιβίωσης από τη Στέλλα Ασκέλη! 
Οι άνθρωποι που συνεχίζουν να τα καταφέρνουν στους δύσκολους καιρούς δεν είναι οι πιο τυχεροί, οι ισχυρότεροι ή οι πιο έξυπνοι. Είναι οι πιο ανθεκτικοί, αυτοί που αρνούνται να χάσουν.

1. Προετοιμαστείτε για την επερχόμενη ανάκαμψη

Ένας αξεπέραστος οικονομικός κανόνας λέει ότι οι κρίσεις ακολουθούνται πάντα από ανάκαμψη, η οποία έρχεται συνήθως γρηγορότερα από όσο οι περισσότεροι, ακόμα και οι ειδικοί, τολμούν να ελπίσουν. Τα τελευταία 50 χρόνια οι δυτικές κοινωνίες έζησαν έξι κρίσεις (π.χ. τη «Μαύρη Δευτέρα» το 1987, την παγκόσμια οικονομική κρίση του 1991-92, αμέσως μετά τον πόλεμο του Κόλπου, το 2001-2002, μετά τις επιθέσεις στους Διδύμους Πύργους κ.ά.) κι επιβίωσαν στοιχειοθετώντας τον κανόνα, ότι, μετά από μια οικονομική κρίση, η κοινωνία βγαίνει πάντα ικανότερη και ωριμότερη. Ας θυμόμαστε όλοι, λοιπόν, ότι οι οικονομικές εξελίξεις λειτουργούν σε κυκλική βάση. Την ανάπτυξη ακολουθεί η ύφεση κι όταν υπάρχει ύφεση ακολουθείται από ανάκαμψη. Επειδή αυτός είναι ένας κανόνας ανυπέρβλητος, ένας επιχειρηματίας πρέπει να στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση: να προετοιμάζεται και να δουλεύει σκληρά για την επερχόμενη ανάκαμψη.

2. Αντισταθείτε!

Οι άνθρωποι που συνεχίζουν να τα καταφέρνουν στους δύσκολους καιρούς δεν είναι οι πιο τυχεροί, οι ισχυρότεροι ή οι πιο έξυπνοι. Είναι οι πιο ανθεκτικοί, αυτοί που αρνούνται να χάσουν. Είναι αυτοί που διαφωνούν με το σύνολο, τη μαζική αντίδραση και αντιστέκονται στην κατήφεια που κυριαρχεί. Το καλύτερο παράδειγμα για να καταλάβουμε τη φιλοσοφία της άρνησης είναι ασθενείς που, ενώ επλήγησαν από «ανίατες» ασθένειες, ανέκαμψαν κόντρα σε όλες τις ιατρικές γνωματεύσεις. Κοινός παρανομαστής αυτών των ανθρώπων ήταν ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό: η άρνηση, η διαφωνία τους με το κοινά αποδεκτό, η αντίστασή τους να παραιτηθούν! Ας δούμε το πρόβλημα ως μια δοκιμή στις ικανότητές μας, ως μια πρόκληση να αντιστρέψουμε την κατάσταση. Ας εστιάσουμε όχι σ’ αυτό που δεν μπορεί να γίνει πια, αλλά σε ό,τι μπορούμε να κάνουμε. Σίγουρα, ως επιχειρηματίες αλλά και ως άνθρωποι έχετε καταφέρει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή σας κάτι που αρχικά φαινόταν αδύνατο, αντιστρέψατε όμως υπέρ σας τις άσχημες προβλέψεις. Και τώρα πολλοί θα σας πουν να σταματήσετε την προσπάθεια, γιατί κανείς πια δεν ενδιαφέρεται, ή ακόμα και να τα παρατήσετε. Άλλοι θα σας πουν ότι η οικονομική κρίση θα εκμηδενίσει τις οικονομίες και τα κεφάλαιά σας και δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα γι’ αυτό. Λοιπόν, απλώς διαφωνήστε! Δοκιμάστε, γιατί τι θα συμβεί αν τα παρατήσετε το γνωρίζετε ήδη, αν αντισταθείτε όμως;

3. Γίνετε ευρηματικοί!

Η λέξη κρίση γραμμένη στα κινέζικα σχηματίζεται από δυο ιδεογράμματα. Το ένα σημαίνει «κίνδυνος» και το άλλο «ευκαιρία». Σε τέτοιους καιρούς προκλήσεων δημιουργούνται οι καλύτερες ιδέες και τα ευφυέστερα τεχνολογικά επιτεύγματα. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι επιχειρηματίες αγρυπνούν, αναδεικνύουν νέες υπηρεσίες και προϊόντα, εφευρίσκουν ιδέες και κανάλια πωλήσεων - επικοινωνίας, γίνονται πιο ανταγωνιστικοί. Το 2009 στις ΗΠΑ, ενώ οι πωλήσεις των αμερικάνικων αυτοκινήτων μειώθηκαν από 40 έως 57%, και των γερμανικών από 15 έως 22%, οι πωλήσεις της Hyundai αυξήθηκαν 85%. Η εταιρεία αντί να συνεχίσει τις εκπτώσεις δεσμεύθηκε από το φθινόπωρο του 2008, σε μια πολιτική επιστροφής των αυτοκινήτων, η οποία κάλυπτε κάθε νέο αγοραστή σε περίπτωση που έχανε τη δουλειά του, την άδεια οδήγησης για ιατρικούς λόγους, είχε κάποιο σοβαρό ατύχημα, μετοίκιζε σε άλλη χώρα, πτώχευε εάν ήταν ελεύθερος επαγγελματίας και άλλες σοβαρές περιπτώσεις. Η Hyundai χτύπησε το κέντρο του προβλήματος, την αβεβαιότητα για το μέλλον!

4. Αγνοήστε τα άσχημα νέα και μοιραστείτε τα καλά!

Καθημερινά συγκλονιζόμαστε από τις κακές ειδήσεις που διαδέχονται η μία την άλλη. Υπάρχουν κάποιοι που κερδίζουν από τον τρόμο και την κόλαση που δημιουργούν στους υπόλοιπους. Μην πέσετε στην παγίδα! Ο συγγραφέας του βιβλίου «Life 101» με συμβουλές αντιμετώπισης της κρίσης, Peter McWilliams, πήρε 5 εφημερίδες και σημείωσε μ’ ένα μαύρο κύκλο κάθε άσχημη είδηση και μ’ ένα κόκκινο κάθε καλή. Το αποτέλεσμα ήταν: 95% κακές και 5% καλές ειδήσεις. Όλοι αντιλαμβανόμαστε τις συνέπειες αυτού του γεγονότος στη διάθεση, το ηθικό ή την παραγωγικότητά μας. Σταματήστε λοιπόν την ανάγνωση ή την ακρόαση άσχημων νέων. Αντιθέτως, επικεντρωθείτε μόνο στις καλές ειδήσεις. Μία φορά την ημέρα, ανιχνεύστε στο Google τα «καλά νέα». Θα ενδυναμώσετε το ηθικό σας και, συνεπώς, την προθυμία σας να αγωνισθείτε. Παράλληλα βρείτε μια καλή είδηση για τον τουρισμό και ανταλλάξτε τη με φίλους για να τη διαδώσετε. Μοιραστείτε τα καλά νέα με τους πελάτες βοηθώντας τους να ανακτήσουν την αισιοδοξία τους ότι τα πράγματα μπορούν να πάνε καλά. Αφήστε τους να σας θεωρούν αγγελιοφόρο καλών ειδήσεων και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα!

5. Προσφέρετε περισσότερα από το αναμενόμενο!

Ένας πελάτης που τον προσέχετε και τον φροντίζετε είναι πιο πολύτιμος κι ανταποδοτικός απ’ ό,τι αν διαθέσετε ένα μεγάλο ποσό σε διαφήμιση. Εστιάζοντας στο πώς θα τον φροντίσετε και θα τον κανακέψετε, η επιχείρησή σας θα γίνει ακόμα πιο αγαπητή και ισχυρή στη συνείδησή του και την τελική του επιλογή. Τώρα πρέπει να αποδείξετε ότι μπορείτε να προσφέρετε καλύτερο τουριστικό προϊόν κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από υψηλές υπηρεσίες, ποιοτικότερη προσφορά, που θα κάνουν τον πελάτη να αισθανθεί ότι δεν ενδιαφέρεστε μόνο να του «πάρετε τα χρήματα», αλλά πως ό,τι πληρώνει έχει αντίκρισμα (value for money). Αν εργάζεστε μόνο για τα χρήματα, ίσως δεν πρόκειται ποτέ να βγάλετε αρκετά. Αν όμως αγαπάτε αυτό που κάνετε και βάζετε πάντα τον πελάτη πάνω απ ́ όλα, η επιτυχία είναι δεδομένη. Πρέπει να κάνετε τον πελάτη να νιώθει ότι μερικές μέρες, για παράδειγμα, στον ξενώνα σας δεν είναι μια περιττή πολυτέλεια, αλλά μια ζωτική ανάγκη που θα τον βοηθήσει να βρεθεί ανάμεσα σε φίλους, σ’ ένα οικείο περιβάλλον. Επενδύστε σ’ αυτό που όλοι σήμερα έχουν ανάγκη, μια ατμόσφαιρα φιλική, ζεστή, ανθρώπινη. Ας μην ξεχνάτε, παράλληλα, ότι παρέχοντας μια πρόσθετη υπηρεσία κάνετε τον πελάτη να νιώσει ξεχωριστός. Δημιουργήστε εκπλήξεις, υπερβείτε τις προσδοκίες του και θα τον κάνετε πιστό και αφοσιωμένο πελάτη!

6. Αξιοποιήστε τα παράπονα!

Σε περιόδους κρίσης είναι αναμενόμενο λόγο της κακής ψυχολογίας να γίνονται περισσότερα παράπονα από τους πελάτες. Στην πραγματικότητα, είναι η κατάλληλη στιγμή για να μάθετε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας, να ανταποκριθείτε στα νέα δεδομένα και να προλάβετε τα επόμενα παράπονα. Οι στατιστικές δείχνουν ότι, όταν οι πελάτες διαμαρτύρονται, οι επιχειρηματίες θα πρέπει να ενθουσιάζονται γιατί παρουσιάζεται επί της ουσίας, μια τεράστια ευκαιρία βελτίωσης και αύξησης της δουλειάς.
Αξιολογήστε λοιπόν κάθε παράπονο ως μια μεγάλη ευκαιρία, έτσι ώστε με τον κατάλληλο χειρισμό να μετατρέψει τον πελάτη σας από... παραπονιάρη σε πιστό και ικανοποιημένο. Ενδιαφερθείτε να μάθετε από τους πελάτες σας πώς μπορείτε να βελτιώσετε την ποιότητα των υπηρεσιών σας. Μην αποδέχεστε τα παράπονα παθητικά, αλλά προχωρήστε σε διορθωτικές ενέργειες! Αν το αίτημα παραπόνου ενός πελάτη δε βρει ανταπόκριση, τότε το μήνυμα που λαμβάνει είναι ότι η επιχείρηση είναι τόσο επηρεασμένη από τα προβλήματά της ή την προσπάθεια να βγάλει χρήματα, ώστε κανείς δε δίνει σημασία στα υπόλοιπα. Ευαισθητοποιήστε το προσωπικό σας, έτσι ώστε να μάθει να «λαμβάνει τα μηνύματα» και να προλαβαίνει τα παράπονα ή να σας τα μεταφέρει. Ενημερώστε τον πελάτη για τις διορθωτικές σας ενέργειες. Όταν οι άλλοι είναι απελπισμένοι και εστιάζουν στην αύξηση του τζίρου, εσείς εστιάστε στην ικανοποίηση των πελατών σας, ως απόλυτη δέσμευση.

7. Επενδύστε στο πιο επικερδές κεφάλαιο: σε σας!

Η ανάγκη επιβίωσης είναι αυτή που δίνει την ώθηση να βελτιώσετε τα προσόντα σας, αποκτώντας νέες και περισσότερες δεξιότητες απαραίτητες στη δουλειά σας. Μάθετε μια ξένη γλώσσα κι ελάτε σε επαφή με νέες αγορές. Βελτιώστε τις διαδικτυακές γνώσεις σας, αναβαθμίστε μόνοι την ιστοσελίδα σας, χειριστείτε τις ηλεκτρονικές σας κρατήσεις και τη διαδικτυακή σας διαφήμιση. Οργανώστε και αναλάβετε εσείς μια ήπια δραστηριότητα μέσα ή έξω από τον ξενώνα σας, όπως για παράδειγμα εκείνα τα μαθήματα τοπικής κουζίνας που ποτέ πριν δε βρήκατε το χρόνο. Εμπλουτίστε τις γνώσεις σας με ένα σεμινάριο για να δείτε πώς λειτουργεί η τουριστική ή αγροτουριστική αγορά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι πελάτες σας θα εκτιμήσουν τις γνώσεις και τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες που τους προσφέρετε. Επιπλέον, το ηθικό είναι όπλο στα επαγγελματικά, κι αν αυτό είναι χαμηλό, τότε ό,τι κι αν κάνουμε οι πωλήσεις, η παραγωγή, η εξυπηρέτηση πελατών θα είναι χάλια. Οι ψυχολόγοι συμφωνούν ότι ο πρώτος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι χάνουν το ηθικό τους είναι όταν κάποιος ή κάτι κλονίζει την εμπιστοσύνη τους.
Γι’ αυτό:

  • Μην αφήνετε να σας περιβάλλουν απαισιόδοξοι άνθρωποι.
  • Μάθετε κάτι καινούριο, κάθε μέρα.
  • Αντισταθείτε στα άσχημα νέα και τις φήμες. Βάλτε στόχο να εστιάζετε μόνο στα καλά νέα και να διασταυρώνετε την πηγή της πληροφορίας. Μην πιστεύετε αβίαστα οτιδήποτε σας λένε.
  • Διαβάστε ιστορίες για ανθρώπους που έκαναν σπουδαία πράγματα ή πέτυχαν στις δυσκολίες και τις προκλήσεις και βρείτε πηγή έμπνευσης!
  • Ασχοληθείτε με κάτι που σας ευχαριστεί πολύ και μπορεί να ενισχύσει το ηθικό σας, τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, έστω και για 10 λεπτά.
  • Παρακολουθήστε μια κωμική ταινία αντί για ένα δράμα.
  • Ασχοληθείτε με ένα άθλημα ή μια δραστηριότητα που πάντα θέλατε αλλά δεν προλαβαίνατε να κάνετε ως προσωπική πρόκληση.

Εκτός από την ψυχολογία, επιμεληθείτε και την εμφάνισή σας. Φροντίστε να είστε, να φέρεστε και να φαίνεστε επαγγελματίας κι όχι ως ένας «υποψήφιος προς χρεοκοπία». Η διάχυτη μιζέρια που πλήττει τον καθένα από μας σε περιόδους κρίσης δεν πρέπει να εκδηλώνεται μπροστά στον επισκέπτη μας, που κι αυτός με τη σειρά του θέλει να ξεχαστεί, να περάσει λίγα εικοσιτετράωρα μακριά απ’ όλα αυτά. Η καλή, φροντισμένη εμφάνιση βοηθάει, στέλνοντας στον περίγυρο, θετικά μηνύματα. Ο αυτοσεβασμός είναι ζωτικό χαρακτηριστικό της επιτυχίας για κάθε επιχειρηματία κι η περιποιημένη εμφάνιση είναι σαν «τη γυναίκα του Καίσαρα».

8. Μην περιμένετε από τον κρατικό μηχανισμό να δώσει λύσεις στα επιχειρηματικά σας προβλήματα!

Ο Ρόναλντ Ρέιγκαν είχε παραδεχθεί κάποτε ότι «σε περιπτώσεις κρίσης αποδεχθείτε ότι ο κρατικός μηχανισμός δε δίνει λύσεις στα προβλήματα, αντίθετα είναι ο ίδιος το πρόβλημα». Αν περιμένετε από την όποια κυβέρνηση να επιλύσει τα προβλήματα της κρίσης κατ’ επέκταση και των επιχειρηματικών προβλημάτων σας, θα απογοητευθείτε και θα εγκαταλείψετε την προσπάθεια, πριν προλάβατε να ανακάμψετε. Προς το παρόν η οικονομική ζωή οδηγείται σε ολοένα περισσότερες παρεμβάσεις, πιο σκληρή φορολογία, περισσότερη γραφειοκρατία. Κανείς έξω από σας δεν πρόκειται να σας βοηθήσει να επιβιώσετε. Ό,τι κάνετε, αυτό που είστε, το μέλλον σας εξαρτιούνται εξ ολοκλήρου από τις ενέργειες και τις αποφάσεις που θα πάρετε σήμερα. Οποιαδήποτε παροχή κι αν υπάρξει στη συνέχεια θα είναι ένα απρόσμενο δώρο, ένα κερασάκι στην τούρτα που τόσο καιρό ωστόσο φτιάχνατε μόνοι σας!

9. Προωθήστε την επιχείρησή σας με κάθε τρόπο!

Ο τζίρος και οι πελάτες επηρεάζονται 100% από τον τρόπο που προωθείτε την επιχείρησή σας. Πολλοί επιχειρηματίες όταν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα μειώνουν τα έξοδα της διαφήμισης. Είναι μια αυθόρμητη αντίδραση με σκοπό την αντιμετώπιση της πτώσης κεφαλαίων και κερδών. Αυτό που δε συνειδητοποιούν είναι ότι ο υπ’ αριθμόν ένας τρόπος για να αυξήσουν τη δουλειά τους είναι να φέρουν περισσότερους πελάτες. Το κέρδος βρίσκεται στην προώθηση κι όχι στις περικοπές των προωθητικών ενεργειών. Πολύ συχνά οι επιχειρηματίες αναφέρουν ότι η οικονομική κρίση δεν τους δίνει περιθώρια για τέτοιες πολυτέλειες κι αυτό τους υποχρεώνει σε περικοπές ώστε να μη δαπανούν άλλα χρήματα. Πρόκειται για μια εξαιρετικά λανθασμένη αντίληψη! Η πρόκληση σε δύσκολες εποχές είναι να αντιδράσετε επιθετικά, κάνοντας ό,τι χρειάζεται διαθέτοντας χρήματα για την προώθηση της επιχείρησής σας. Προτιμήστε να μειώσετε τα έξοδά σας σε κάποιο άλλο πεδίο κόστους.

10. Συνεχίστε να χαμογελάτε!

Ο Ουίνστον Τσόρτσιλ έλεγε: «Ο πόλεμος είναι ένα παιχνίδι που παίζεται με το χαμόγελο. Αν δεν μπορείτε να χαμογελάσετε, προσποιηθείτε! Αν δεν μπορείτε ούτε να προσποιηθείτε μείνετε εκτός, έως ότου τα καταφέρετε». Κοιτάξτε γύρω σας! Οι πιο πολλοί από μας είμαστε αναστατωμένοι, θυμωμένοι, ανήσυχοι, τρομοκρατημένοι για το μέλλον. Δεν ξέρουμε τι πρόκειται να μας συμβεί αύριο. Εκεί έξω εκτυλίσσεται ένας οικονομικός πόλεμος! Έχουμε ο ένας την πραγματική ανάγκη του άλλου. Μπορεί να ακούγεται ρομαντικό αλλά προσφέρετε στους άλλους ένα χαμόγελο! Κάτι που θα τους ωθήσει να αισθανθούν καλά. Ένα χαμόγελο δεν κοστίζει τίποτα, αλλά έχει μεγαλύτερη αξία σε τέτοιες στιγμές από οτιδήποτε άλλο. Χαμογελάστε στα άτομα γύρω σας, ακόμη και αν δεν τους γνωρίζετε, στους πελάτες σας, σε όσους σταμάτησαν με το αυτοκίνητο να σας ρωτήσουν το δρόμο που έχασαν. Χαμογελάστε στο τηλέφωνο γιατί ο συνομιλητής σας το αντιλαμβάνεται, ακόμα κι αν δε σας βλέπει. Ο ελληνικός τουρισμός έχει ανάγκη από το χαμόγελό μας! Εμείς οι Έλληνες χαρίσαμε στον κόσμο μια από τις πιο όμορφες λέξεις: Ενθουσιασμός! Μεταξύ όσων τα καταφέρουν θα είναι και αυτοί που έκαναν την προσπάθεια να διατηρήσουν τον ενθουσιασμό και την πίστη στη χαρά της ζωής!

Κείμενο: Στέλλα Ασκέλη
Βιβλιογραφία: Crisis Buster Tips for Business Owners and Sales Professionals, Patrick V. Valtin

H Στέλλα γεννήθηκε στην Αθήνα και το όνειρο της ήταν να ταξιδεύει. Εργάστηκε, για πολλά χρόνια στον τουρισμό και τον αγροτουρισμό κι ο δρόμος της αναζήτησης για το αυθεντικό κι ανεπιτήδευτο την οδήγησε στο σχεδιασμό ταξιδιών ειδικών ενδιαφερόντων κι εναλλακτικού τουρισμού. Κάποια στιγμή αυτοί οι εναλλακτικοί δρόμοι κι η αγάπη της για το ποιοτικό, το φυσικό και το αγνό, την οδήγησαν στην ενασχόληση με την αρωματοθεραπεία. Εκπαιδεύτηκε σε έγκριτα κέντρα εναλλακτικών θεραπειών και στο πρόγραμμα «Κοσμητολογία: Μέθοδος Παρασκευής Καλλυντικών από Φυσικές Πρώτες ύλες και Φαρμακευτικά Φυτά» του Κέντρου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, μελέτησε, ερεύνησε, πειραματίστηκε και πάντρεψε όλα όσα αγαπούσε! Έτσι, δημιούργησε τα προϊόντα Stella’s Recipy (www.stellarecipy.gr). Επίσης, τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με το www.beautyblog.gr & more αρθρογραφώντας στην στήλη Go Νatural. 

H ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της online εμπειρίας σας. Πατήστε «Πολιτική Cookies» για να δείτε λεπτομέρειες.